KRIŽARJENJE PO SEVERNEM MORJU S POSTANKI NA ŠKOTSKIH OTOKIH ŠETLANDIH, ORKNEY IN HEBRIDIH

16 dni
31.05.2025
EVROPA
od

4390 €

TER IRSKA IN ANGLIJA

Čarobnost ter romantika, ki jo doživi popotnik na križarjenjih, je nekaj posebnega. Križarjenja so predvsem udoben način potovanja: prtljaga ostaja ves čas v omari ladijske kabine. Ko spimo potujemo in se vsak dan zbudimo na drugem mestu. Poleg tega ladja predstavlja izjemno razkošno zatočišče, kjer se ne samo dobro jé, ampak tudi zabava. Skratka, ko ladja pluje, mi potujemo in ta čas lahko vsakdo izkoristi po svoji mili volji. Po navadi križarjenja izbiramo zaradi njihovih poti, in bolj ko je itinerarij zanimiv, raje se odločamo zanje. Tokrat vam predstavljamo pot, na katero se je težko podati brez ladje in kjer boste v dveh tednih obiskali najzanimivejše in redko videne otoke in arhipelage v severnem Atlantiku, ki pripadajo Veliki Britaniji. Kdo ni slišal za znano šetlandsko volno? Tudi na otočja Orkney in Hibride se ne podate vsak dan. Otok Man velja za izjemno britansko posebnost. Tokrat je priložnost, da jih obiščete in spoznate v enem samem, udobnem in luksuznem potovanju-križarjenju in to v času, ko bodo dnevi na severu zelo dolgi … vse to bo doprineslo k romantični podobi, ki jo o teh otokih imamo. Če sploh imamo kako predstavo o njih? Poleg tega pa si bomo pred vkrcanjem in po izkrcanju z ladje ogledali še nekaj zanimivih angleških in irskih mest, kot so: Edinburg, Glasgow, Belfast, Cork in za konec še London. Vse to v enem samem udobnem potovanju. Skratka, pred vami je križarjenje, ki bi ga lahko poimenovali ŠKOTSKA in njeni otoki, Irska in Severna Irska ter Anglija. Na ta itinerar smo čakali leta. Ne zamudite te priložnosti in podajte se na pot!

Podrobnosti
Itinerarij
Galerija
Datum odhoda

31.05.2025

Rok za prijavo

najkasneje do 28.2.2025 oziroma do zapolnitve prostih mest.

Najmanjše št. potnikov

25

Cena vključuje

prevoz iz Ljubljane/Maribora do letališča v Zagrebu in nazaj, letalsko karto na relaciji Zagreb-Amsterdam-Zagreb, vse letališke, varnostne in RSF takse, (ki na dan 15.11.2024 znašajo 192 EUR), eno nočitev z zajtrkom v hotelu s 4**** v Haagu v dvoposteljni sobi (doplačilo za enoposteljno sobo znaša 95 EUR), nastanitev v dvoposteljnih notranjih kabinah (doplačilo za zunanjo kabino znaša 490 EUR po osebi in za kabino z balkonom znaša 990 EUR po osebi), vse pristaniške in ladijske pristojbine (748 EUR), polne penzione na ladji in križarjenje po programu, avtobusne prevoze na Nizozemskem, ogled Haaga, Delfta in Rotterdama z lokalnim vodnikom v angleškem jeziku in slovenskega spremljevalca, nezgodno zavarovanje potnikov, organizacijo potovanja ter DDV.

Cena ne vključuje

fakultativnih izletov z ladje, ki so v pristojnosti ladjarja in napitnin za osebje na ladji ter za lokalne vodnike in voznike.

Dodatne informacije

Pri najmanj 20 plačanih potnikih znaša cena 4.490 EUR, pri najmanj 15 plačanih potnikih znaša 4.590 EUR in pri najmanj 10 plačanih potnikih znaša 4.790 EUR.

1. DAN: LJUBLJANA/MARIBOR – ZAGREB – AMSTERDAM – DELFT - HAAG

Transfer iz Ljubljane, Maribora do letališča v Zagrebu in dopoldanski let proti Amsterdamu. Po pristanku in opravljenih formalnostih na meji se bomo odpeljali proti mestu Delft in si ga ogledali. Mesto slovi kot ena priljubljenih turističnih destinacij na Nizozemskem, znana predvsem po modri lončenini. Mesto je imelo pomembno vlogo v nizozemski zlati dobi. Sprehodili se bomo po mestu in potem nadaljevali pot do bližnjega mesta Haag in si ogledali mesto, ki leži na obali Severnega morja. S približno pol milijona prebivalci je tretje največje mesto v državi. V njem je sedež nizozemske vlade in parlamenta, vrhovnega sodišča ter državnega sveta in vseh tujih veleposlaništev, pa čeprav je po ustavi glavno mesto Amsterdam. Po končanem ogledu nastanitev v hotelu in preostanek dneva bo prosto. Nočitev.

2. DAN: HAAG – ROTTERDAM - VKRCANJE NA LADJO

Po zajtrku bo sledil prevoz od hotela v Haagu do Rotterdama in sledil bo ogled mesta. Rotterdam je pristaniško mesto v nizozemski provinci Južna Holandija. Je največje pristanišče v Evropi in drugo na svetu. Mesto je bilo ustanovljeno ob reki Nieuwe Maas. Večina mesta se nahaja pod morsko gladino, zato so bili domačini primorani zgraditi polderje. Prvi jez so zgradili že leta 1260 in to na reki Rotte; od tod mestu tudi ime. Rotterdam je dobil mestne pravice leta 1340 in 20 let kasneje mestno obzidje. V 15. stoletju je postalo pomembno mesto na Nizozemskem, zlasti po lokalnih vojnah z Delftom in Goudo. V 19. stoletju je pristanišče postajalo vse večje in tedaj so zgradili veliko novih kanalov in hitro je pričelo naraščati tudi število prebivalcev. Po končanem ogledu bo sledil prevoz do pristanišča in vkrcanje na ladjo ter nastanitev v izbranih kabinah. Ob 16. uri bo naša ladja izplula proti severu.

3. DAN: NA SEVERNEM MORJU

Ves dan bo na voljo za odkrivanje naše ladje in vsega kar ponuja. Plovba po Severnem morju je običajno mirna. Tako se boste lahko prepustili vsem užitkom križarjenja.

4. DAN: SOUTH QUEENSFERRY - EDINBURGH - ŠKOTSKA

Zjutraj se bo naša ladja zasidrala v pristanišču v mestu South Queensferry in lahko se boste podali na celodnevni izlet v škotsko glavno mesto Edinburgh, ki ima danes dobrih pol milijona prebivalcev. V mestu je sedež škotske vlade, škotskega parlamenta, najvišjh sodišč in palače Holyroodhouse, uradne rezidence britanskega monarha na Škotskem. Mesto je že dolgo središče izobraževanja, zlasti na področju medicine, škotskega prava, literature, filozofije, znanosti in tehnike. Univerza v Edinburgu, ustanovljena leta 1582 in danes ena od treh v mestu, velja za eno najboljših raziskovalnih ustanov na svetu. Je drugo največje finančno središče v Združenem kraljestvu, četrto največje v Evropi in trinajsto največje mednarodno. Popoldne bo ladja izplula v smeri severa.

5. DAN: KIRKWALL – ŠKOTSKO OTOČJE ORKNEY

Zjutraj se bo naša ladja zasidrala v pristanišču v mestu Kirkwall na otočju Orkney. Arhipelag, ki se nahaja 16 km SV od severne obale Škotske. Sestavlja ga 70 otokov in otočkov, od katerih je 20 naseljenih. Največji otok se imenuje Mainland in na njem se nahaja največje mesto Kirkwall. Otočje je poseljeno zadnjih 8500 let. Leta 875 so otočje pod prisilo priključili k Norveški in na njem pričeli naseljevati Norvežane. Otočje je bilo norveško vse do 15. stoletja, ko so ponovno pripadli škotski kroni. Na otočju se nahaja eno najlepših neolitskih nahajališč v Evropi, imenovano »Srce neolitskega Orkneya« in je pod zaščito UNESCA. Domačini, ki jih imenujejo Orkadijci in govorijo dialekt, ki je varianta škotskega jezika, so znani po bogati kulturni dediščini in izjemno zanimivi folklori. Dan bomo izkoristili za sprehode po mestu ali pa se morda podali na katerega od ponujenih izletov, na katerih bomo spoznali več o tem izjemno zanimivem arhipelagu. Ob 18. uri bo ladja izplula proti Šetlandom.

6. DAN: LERWICK – ŠKOTSKO OTOČJE SHETLAND

Ves dan bo naša ladja zasidrana v Lerwicku, glavnem pristanišču šetlandskih otokov, subarktičnem arhipelagu, ki se nahaja SV od Škotske. Največji otok domačini imenujejo kar »kontinent«, saj ima površine 967 km². Poleg tega je naseljenih še 15 drugih šetlandskih otokov, ki imajo posebno oceansko klimo, izjemno kompleksno geološko sestavo, divje obale in veliko gričev. Otočje je poseljeno vse od mezolita dalje, a prvi zapisi o otokih datirajo v rimske čase. Vse do 15. stoletja, ko so otoki pripadli Škotski, je bilo na otokih čutiti vplive iz Norveške. Od nekdaj so se domačini ukvarjali z ribolovom. Njihov gospodarski vzpon pa se je začel  v 70. letih prejšnjega stoletja z izkoriščanjem podmorskih zalog nafte v Severnem morju. Danes se v načinu življenja domačinov odražata dve kulturi, škotska in norveška. Otoki so znani tudi po šetlandskem poniju in še bolj znanih šetlandskih ovcah. Dan boste lahko preživeli v mestu Lerwick ali pa se podali na enega od izletov in tako spoznali in izvedeli več o tem izjemnem arhipelagu. Ob 16. uri bo ladja odplula proti SZ.

7. DAN: STORNOWAY – OTOK LEWIS – ŠKOTSKO OTOČJE HIBRIDI

Zjutraj se bomo izkrcali v mestu Stornoway in dan preživeli na škotskih Hibridih. Hibridi so arhipelag, ki se nahaja SZ od škotske obale in se deli na Zunanje in Notranje Hibride. Kot mnogi otoki v tem delu severnega Atlantika imata otočje in njeni prebivalci izjemno bogato zgodovino. Na Hibridih je nastalo veliko pomembnih literarnih del škotske literature in tod je doma prava škotska glasba. Otok Lewis predstavlja severni del največjega otoka v arhipelagu zunanji Hibridi, in ima površino 1.770 km². Spodnji del otoka se imenuje Harris in je veliko bolj gorat kot Lewis. Zaradi ravnih površin in plodne zemlje na severnem delu prebiva kar tri četrtine prebivalstva. Največ v glavnem in največjem mestu na otoku Stornoway. Dan boste lahko preživeli na izletu po otoku ali pa se sprehajali po prijetnem mestu Stornoway. Ob 17. uri bo ladja nadaljevala plovbo.

8. DAN: BELFAST – SEVERNA IRSKA

Dopoldne bomo prispeli v pristanišče Belfast in ves dan bo na razpolago za odkrivanje tega severno irskega mesta. Belfast je glavno in največje mesto Severne Irske in drugo največje na irskem otoku. Leži ob reki Lagan in ima približno 350.000 prebivalcev. Belfast je v 19. stoletju igral ključno vlogo v industrijski revoluciji in postal največji proizvajalec lanenega platna na svetu in dobil vzdevek »Linenopolis«. Od leta 1888 je imel status mesta, zato je bil glavni center irskega platna ter industrije za predelavo tobaka, vrvi in ladjedelništvaHarland & Wolff, ki je zgradil RMS TitanicHMHS Britannic in RMS Olympic, je bila največja in najuspešnejša ladjedelnica na svetu. Zaradi industrializacije in notranjih selitev je Belfast postal največje mesto na Irskem. Po razdelitvi Irske leta 1922 je postal glavno mesto Severne Irske. Ob 23. uri bo ladja nadaljevala križarjenje.

9. DAN: GREENOCK – GLASGOW - ŠKOTSKA

Zjutraj bomo pristali v pristanišču Greenock, ki bo izhodišče za izlet v škotsko mesto Glasgow. Glasgow je zrasel iz majhnega podeželskega naselja blizu Glasgowske stolnice in se spušča do reke Clyde ter postal največje pristanišče na Škotskem in deseto največje po tonaži v Veliki Britaniji. S širitvijo iz srednjeveške škofije in škofovskega mesta (pozneje kraljevega mesta) in poznejše ustanovitve Univerze v Glasgowu v 15. stoletju, je postalo glavno središče škotskega razsvetljenstva v 18. stoletju. Od 18. stoletja dalje je mesto raslo tudi kot eno glavnih britanskih središč oceanske trgovine s Severno Ameriko in Zahodno Indijo; kmalu so sledili Orient, Indija in Kitajska. Z začetkom industrijske revolucije sta se prebivalstvo in gospodarstvo Glasgowa in okolice hitro razširila in postala eno najpomembnejših svetovnih središč kemikalij, tekstila in inženiringa; predvsem v industriji ladjedelništva in pomorskega strojništva, ki je proizvedla številna inovativna in znana plovila. Glasgow je bil večji del viktorijanske in edvardijanske dobe »drugo mesto britanskega imperija«. Ob 23. uri bo ladja nadaljevala pot.

10. DAN: NA MORJU

Sledil bo prost dan, ko bo ladja plula po mirnem Severnem morju. To bo čas za počitek in urejanje fotografij in spominov ter seveda številne druge aktivnosti na ladji.

11. DAN: DOUGLAS – OTOK MAN – ZDRUŽENO KRALJESTVO

Današnji dan bo namenjen otoku Man, ki se nahaja v Irskem morju in spada neposredno pod britansko krono, vendar ni del Združenega kraljestva. Je skoraj enako oddaljen od Anglije, Irske, Škotske in Walesa. Ima 572 km²in 84.000 prebivalcev. Njegovo leta 979 ustanovljeno zakonodajno telo – Tynwald pa je najstarejši nepretrgoma demokratični parlament na svetu. Vlada Združenega kraljestva je odgovorna za vojaško obrambo otoka in ga zastopa v tujini. Ljudje so na otoku živeli že pred letom 6500 pr. n. št. Gelski kulturni vpliv se je začel v 5. stoletju našega štetja, ko so irski misijonarji po nauku sv. Patrika začeli naseljevati otok, pojavil se je manski jezik. V 9. stoletju so Vikingi ustanovili talasokratsko Kraljestvo otokov, ki je vključevalo otok Man. Magnus III., norveški kralj od 1093 do 1103, je vladal kot kralj Mana in otokov med 1099 in 1103. Leta 1266 je norveški kralj Magnus VI. prodal svojo oblast nad Manom škotskemu kralju Aleksandru III. po pogodbi iz Pertha. Po obdobju izmenične vladavine škotskega in angleškega kralja je otok leta 1399 prešel pod fevdalno gospostvo angleške krone. Vedno pa je otok ohranil notranjo samoupravo. Leta 1881 je parlament otoka Man, Tynwald, postal prvo nacionalno zakonodajno telo na svetu, ki je ženskam dalo volilno pravico na splošnih volitvah, čeprav je to izključevalo poročene ženske. Gospodarstvo Mana je podprto s statusom davčne oaze in offshore bančne destinacije.  Ves dan bo časa da odkrijete ta posebni otok!

12. DAN : DUNMORE EAST – WATERFORD -  IRSKA

Pred nami je dan na Irskem. Iz pristanišča Dunmore se bomo podali na fakultativni izlet do mesta Waterford, ki se nahaja na JV Irske. To je najstarejše mesto na Irskem in peto po velikosti oziroma številu prebivalcev. Nekoč je bilo mesto vikinška naselbina, ki se je v 13. in 14. stoletju obdala z mestnim obzidjem in pridobilo ime »nedotakljivo oz. neosvojljivo mesto«. Mesto je znano po steklarski industriji, ki se je pričela razvijati že leta 1783 in je delovala vse do leta 2009. 18. stoletje je bilo tudi sicer eno najbolj prosperitetnih v razvoju mesta in večina starih, zgodovinskih zgradb datira prav v to obdobje. Največ jih je v t.i. »vikinški« četrti. Popoldne vrnitev na ladjo, ki bo ob 17. uri nadaljevala potovanje.

13. DAN: RINGASKIDDY – CORK - IRSKA

Zjutraj se bo ladja zasidrala v pristanišču Ringaskiddy, od koder se bomo lahko podali na celodnevni izlet v mesto Cork, drugo največje v državi. Mesto se nahaja med dvema kanaloma reke Lee. Cork je bil prvotno samostanska naselbina, ki jo je v 6. stoletju ustanovil Sveti Finbarr. Cork je postal urbano urejen med leti 915 in 922, ko so priseljenci Norsemani-Vikingi ustanovili trgovsko pristanišče. Cork naj bi bil tako kot Dublin pomembno trgovsko središče v svetovni skandinavski trgovski mreži. Vzdolž Vikinškega pristanišča je stalo cerkveno naselje. Mesti sta imeli nekakšno sožitje; Norsemeni so cerkveno naselje oskrbovali z neprecenljivim trgovskim blagom za samostan ter tudi za vojaško oskrbo. Mesto je nekoč bilo popolnoma obkroženo z mestnim obzidjem katerega odseki so vidni še danes. V srednjeveškem Corku je živelo približno 2.100 ljudi. Leta 1349 je mesto utrpelo hud udarec, ko je skoraj polovica mestnih ljudi umrlo zaradi kuge. Leta 1491 je bil Cork udeležen v angleški državljanski vojni imenovani Vojna dveh rož (1455 - 1485). Od devetnajstega stoletja je bil Cork irsko nacionalistično mesto, ki je podpiralo Irsko domovino in irsko parlamentarno stranko, vendar se je od leta 1910 močno zavzemalo za disidentsko stranko Vilijem O'Briena za »Vsi za Irsko«. V vojni za neodvisnost, v dogodku, znanem kot »Požig Corka«, je središče Corka požgala britanska paravojaška skupina Black and Tans. Popoldne vrnitev na ladjo, ki bo ob 17. uri izplula iz pristanišča.

14. DAN: NA MORJU

Ves dan bomo pluli po Severnem morju, urejali spomine na minule zanimive dni. Lahko pa se boste seveda prepustili vsem užitkom križarjenja.

15. DAN: DOVER – LONDON – ANGLIJA

Zjutraj se bo ladja zasidrala v pristanišču Dover in ves dan bo čas za izlet v London ali morda katerokoli drugo zanimivo mesto na jugu Anglije. Glede na to, da je večina gostov London že obiskala bomo ponudili izlet v Canterbury in morda še kakšno zanimivo, a manj znano mestece v tem delu južne Anglije. Ob 19. uri bo ladja izplula v smeri Rotterdama.

16. DAN: ROTTERDAM – AMSTERDAM – ZAGREB – LJUBLJANA/MARIBOR

Zjutraj se bomo izkrcali v pristanišču v Rotterdamu in sledil bo prevoz na letališče v Amsterdamu ter let do Zagreba. Samo še transfer do Ljubljane/Maribora.

Prijava na E-novice

Naročite se na naše e-novice in bodite obveščeni o najnovejših ponudbah, aktualnih akcijah in mnogo več.

Prijava